Efter en vecka med låg motivation, och lite viljekraft, tvingade jag mig ut i verkstan för att fortsätta med motorrenoveringen. Efter någon timme var jag på bättringsväg, och efter att motorn satt i stativet, och första steget var taget i återuppbyggnaden av motorn, var jag helt botad från min lata sida. Skönt att fodrena i sitt nerstuckna läge höll sig inom toleranderna. Det gick åt en del Tops, för att rengöra spåren för gummipackningarna. Nu är kolvarna, vevaxeln och överfallen till ramlagrena monterade. Jag var tvungen att bege mig ut till Moälven för att hämta några kvarglömda muttrar, och passade på att ta med mig svänhjulskåpan. Båten har fått ett annat utseende, som i mitt tycke är till det bättre, utan skorstenen. I veckan kanske jag tillverkar nya motorfästen, och en ram som motorn kan fästas i. Jag måste börja tänka på hur vi ska få in motorn igen, och om hela motorn går att montera ihop uppe på landbacken först, eller man måste ta den i delar. Det blir betydligt besvärligare att montera ihop på plats – å andra sidan är det ännu svårare att få in den, om den är för stor.