“Behovstrappan” är inte alltid så lätt att följa. När belysningen i maskinrummet kom på plats kunde jag konstatera att, “det här var kanske någonting som man skulle gjort redan från början”. Men å andra sidan är det svårt att motivera att man ska ödsla tid på montering av belysning när man inte har en aning om motorn någonsin kommer starta. Med facit i hand skulle jag börjat med att installera ljus. En sak som jag inte gjort, men som jag borde, är att tvätta lite i motorrummet. Det ser man nu om inte annat. Jag plockade isär det trådlösa mod’emet, eftersom signalen helt plötsligt försvann. Det var inte så konstigt att det inte fungerade. Kretskortet var fullt utav ärg och smuts. Efter en omgång med T-röd fungerade det igen. Svante mötte upp, och vi tog en tur runt Tynningö för att försöka få radarn att peka rakt framåt. Dessvärre lyckades vi inte, och jag börjar misstänka att man måste koppla in GPS-signalen för att kunna få ordning på det. Bara man vet om att radarbilden är några grader fel, så funkar det, men det är lite irriterande att vi inte kan komma in i inställningsmenyn. Nu är vi helt klart på G, och Moälven har varit ute på tre lyckade turer – utan några problem! Det känns skönt att kunna lita på båten igen.